Forum Vom Falorie forum index Forum Vom Falorie
Vom Falorie: Duitse Herder Trainingscentrum en Gebruikshondenkennel

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Spike: Trainingsdagboek
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Vom Falorie forum index -> Sport en Africhting
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vomfalorie
Site Admin

BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2012 10:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Lang terug he, dat ik iets geschreven heb. Ik kan er niks aan doen, ik heb het vreseluk druk. Maar er is dus wel veel gebeurd in de tussentijd!
Allereerst heb ik IPO-3 gehaald. Dat was een spannend weekend, en heel ver weg van hier.
In Zweden namelijk, tijdens een grote wedstrijd met allemaal honden die een andere taal spraken als ik. BlahIcon
Het begon met speuren. Baasje was erg trots op mij, het speurwerk opzich was volgens haar het beste ooit. Alleen ik wist het even niet meer bij de voorwerpen.
Normaal wel hoor, maar om de 1 of andere reden miste ik de support van baasje, en dus deed ik niet wat ik normaal doe.
Appel was heeeeel erg goed van mij zei baasje. Daarna wilde ze me uit de wedstrijd halen, oftewel: geen pakwerk dus.
Hier was ik nog niet klaar voor zei ze. Te jong en onervaren. Nou jaaa! AngryIcon
Maar oke, 'om van Spike te leren' mocht ik dan toch mee doen. Hehe!
Oke toegeven... dat het zo'n koude boel werdt had ik ook niet verwacht.
In het verstek was het nog leuk, toen keek de PW mij nog aan. Daarna was ik lucht... En dat is vreemd voor mij, Spike, want ik sta altijd in de picture! :redroses: weetniet
Na de vlucht zat ik nog heel goed aan te blaffen, vervolgens wordt zonder te kijken de mouw in mn snavel geramd (aldus baasje) waardoor ik ergens boven op de mouw zit.
Nou ja, vasthouden dan maar he! Krijg ik vol op mn sodemieter van die pakwerker, maar ook dat was nog te doen voor mij.
Ik was wel van slag. Dit gedrag ken ik niet... Thinking Icon
Met rugtransport vroeg ik dan om tekst en uitleg bij baasje, zonder effect, waardoor ik ook nog bijna te laat was om de overval af te weren.
Nog meer raadsels voor mij, en weer geen bevestiging van baasje. Daarmee in mn kop knal ik er dan ook nog af op de afstand, terwijl ik wel vol gas er op af ging.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt... Na de bewaking en overval wist ik het niet meer. Ik ben voor de pakwerker blijven zitten, die volstrekt de andere kant op keek, en heb maar gewacht op baasje.
Pakwerker weggebracht, en toen was het klaar. Dit was voor mij het vreemdste rondje ooit. Neutral

Ondertussen heb ik veel nieuwe pakwerk-trainingen achter de rug, en zijn we op een andere manier aan het werk.
Ik leer omgaan met passiviteit van de pakwerker, en heb geleerd dat ik de pakwerker kan domineren, iets wat ik voorheen niet wist. Baasje is super trots op mij! 13

Hieronder nog 2 foto'tjes.
Eentje van mij in actie, en de andere van mij en de bal.

Site Admin

BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 10:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

De dagen zijn zwaar voor mij. Het is errug warm, maar in plaats van siesta onder een parasolletje moet er gewoon gewerkt worden. En hoe... Confused :horse:

Appel, appel, appel... want het moet beter!! Ze heeft geen contact. Nou ik weet het niet hoor, maar ik loop links naast haar, en ik maak wel degelijk CONTACT!!
Maar goed, als ik dus extra gehoor wil geven aan contact maken, dan ga ik dus op zn Deffols lopen: lekker duwen tijdens het volgen. Goed contact dus.
En wat krijg je dan? Een duwtje met een knie, "ga opzij, niet duwen! " Thinking Icon

Als ik Deffol zou heten, dan zou ik daar schijt aan hebben. Die komt met dezelfde gang weer terug, en gaat verder met duwen.
Maar ik ben Deffol niet, ik ben Spike, en ik wordt nogal snel hysterisch. Ach beetje drama moet kunnen toch?
Deffol haat drama, die knalt overal dwars doorheen en doet alleen maar wat ie zelf leuk vindt. Zelfs het ipo-programma maakt hij 'eigen'.
Nou ik niet. Ik heb opvoeding gehad. Ik heb ook geen keus hoor! Ik mag niks namelijk. Alleen al het spelen met een balletje...
Enig idee hoeveel regels daar omheen hangen? En dat noemt ze dan 'vrij' en 'spelen'.
Ik mag niet oneindig met een bal over het veld stieren, nee ik mag maar 1 rondje rennen, ik mag niet kauwen op de bal als ik naast of voor haar sta
(want ik laat hem toch schieten en knal er dan blind bovenop ongeacht wat er tussen zit zegt baasje), ik moet oogcontact maken, onee, dat wil ik zelf,
ik mag niet in 5 fases lossen, maar dat moet in 1 keer. Nogmaals: IN 1 KEER!! En dan moet ik er nog van af blijven ook. Opnieuw erin klappen is echt zwaar verboden,
zelfs een schijnbeweging maken levert al een 'EH!' op. Oftewel... ik mag dus weer niks. AngryIcon

Deffol mag op dit gebied ook niet alles hoor. Maar die vindt het opzich al leuk om met een rotgang terug te rennen naar baasje, want die wil geen rondjes rennen met de bal.
Dat vindt ie onzinnig. Kauwen wordt bij hem wel toegestaan. Vroeger niet, maar tegenwoordig wel. Is toch kansloos geworden, hoorde ik baasje zeggen.
Los is dan wel weer los, en daarna afblijven. Maar daar doet hij dan ook weer niet moeilijk over. Sterker nog, je krijgt weer een hoop uitsloverij om de bal terug te winnen.
Achteruit lopen enzo, of zit-af-sta, of focus etc etc. We krijgen echter nooit gelijktijdig de bal. Volgens baasje is dat levensgevaarlijk.
De blinde gestoordheid van Deffol op de bal, in combinatie met mijn hysterische-killer-instinct schijnt niet samen te kunnen.
Nou ja, het zal! weetniet

BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 2:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Spike,

Zo gemeen he van die bal. Ik heb datzelfde probleem. In het begin deed ik nog wel eens flink lastig als ik de bal vast had, dan kreeg ze hem echt niet meer terug. En bij niks wat ze deed liet ik los. Ja, soms denk ik even dat ik een Pitbull ben. Maar...als ik dat tegenwoordig doe, dan legt ze me af, gaat ze erbij staan, maar geeft ze me totaal geen aandacht meer. Ja, dat was natuurlijk niet de bedoeling. Ik wil juist dat ze reageert, dus dan laat ik opeens heeeeel snel los. En weet je wat zo leuk is, als ik snel los laat dan gooit ze nog een keer, maar als ik niet snel loslaat, gaan we alweer naar huis. Dus...als je loslaat krijg je aandacht en word er nog een keer gegooid. MMM, loslaten is dus zo gek nog niet.

Poot,
Basco
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage MSN Messenger
vomfalorie
Site Admin

BerichtGeplaatst: za aug 18, 2012 8:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zoiets gaat dat bij mij ook. Snel loslaten = weer opnieuw pakken. Langzaam loslaten = weg bal. Zo flauw!

Moeilijk he, baasjes... Neutral
Site Admin

BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2012 10:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dit keer heb ik een echt excuus voor mijn lange afwezigheid.
Er is mij iets vreeeseluks overkomen. Shock Icon
Ruim 2 weken geleden waren mijn baasje en ik aan het appel-lopen.
Dat ging hartstike lekker. Maar tijdens het apporteren gebeurde er iets raars. Wanneer precies weet ik niet meer,
maar volgens mij toen ik het blok oppakte en snel terug wilde om het blok te brengen. (in ruil voor de bal, joepie!!)
Maar daar voelde ik ineens iets in mn rug. Oei dat deed pijn zeg!! Baasje begreep me eerst niet echt.
Omdat de pijn doorschoot in mn schouder stond ik met mn pootje omhoog (ja heel zielig) dus ze dacht dat ik mn poot had blesseerd.
Maar toen werdt de pijn nog erger! Ik wist niet waar het vandaan kwam, dus ik begon maar te bijten naar mn rug, in de hoop dat het stopte. Ook geen effect.
Ik ging liggen en rolde op mn rug in de hoop dat ik de pijn kon pletten. Maar ook niet. Toen bleef ik maar liggen, ik wist het niet meer. CryIcon
Gelukkig werdt het na een paar minuten weer wat minder.
Baasje voelde toen heel voorzichtig op mn rug om te kijken waar de pijn precies zat. Nou dat punt had ze snel gevonden, ik gilde het uit!
En ze deed echt zachtjes hoor, maar dit was echt niet lekker.
Kort daarna moest ik naar de dokter. De pijn was gelukkig veel minder. Meer als pittige spierpijn zeg maar.
Bij de dokter werdt ik op een tafel gelegd. Nou daar was ik het niet mee eens hoor! 3 man waren er nodig om mij op mn zij te houden.
Waar het nou uiteindelijk voor nodig was weet ik niet, want binnen 2 minuten mocht ik weer op de grond staan. Later hoorde ik dat er een foto van mij gemaakt was.
Vreemde zaak hoor, baasje doet dat nooit zo. Thinking Icon
Hierna mocht ik een andere kamer in. Weer een andere dokter. Die ging mijn hele rug afvoelen. Ook op het zere punt.
Uiteindelijk kwamen ze tot een conclusie: mijn rugwervel stond scheef.
(je meent het.. dat voelde ik zelf allang!! Rolling Eyes )
Maar dan denk je dat de dokter je gaat helpen. Niet dus. We moesten naar huis, en een paar dagen later moesten we weer naar een dokter.
Eentje die ik nooit eerder gezien had. Ik moest weer op een tafel liggen. Ik spring daar graag op, maar om daar nou te gaan liggen snurken.
Nee, dat is niks voor mij. Actie wil ik! Ondertussen had ik al meerdere dagen niet gewerkt, dus ik was er wel eens klaar mee.
Echter ik had geen keus. Werdt weer gedwongen mij te gedragen, en ondertussen werdt mn rug behandeld. Toegeven... het hielp wel.
Binnen een half uur voelde ik mij stukken beter. Mn rugwervel zat weer recht, en mn spieren waren een stuk soepeler.
Ook raakte ik eindelijk van die brandende spierpijn af.
Dus... ik kan weer helemaal uit mn plaatje gaan! 13
Niet dus... :nopompom:
Ik moet een week rustig aan doen. Alweer!! AngryIcon
Na een week veel in de kennel 'rusten' en alleen maar wandelen aan de lijn belande ik weer bij de rug-dokter. Dit keer voor controle.
Mijn rug werdt evengoed weer gemasseerd, en aan het eind moest ik door een hal lopen. Ik stond op ontploffen van energie!!
In rustig lopen had ik dan ook geen zin in. Maar blijkbaar waren ze tevreden, want we mochten weer naar huis. Voor zover ik weet hoef ik niet meer terug te komen.
En... we hebben weer getraind! Nog niet zoals anders hoor, maar er gebeurt tenminste weer iets.

En blijkbaar heb ik iets gemist door mijn vreselijke blessure, want mijn baasjes waren 3 dagen lang weg.
Later hoorde ik dat ze een pakwerk workshop hadden gehad. En ik mocht niet mee... :cryloud:
Baasje vondt dat wel heel erg jammer hoorde ik haar zeggen. Dit had mijn weekendje moeten worden.
Maar ja. Het leuke is wel dat we dingetjes aan het oefenen zijn die ik nooit eerder heb gedaan. Dus ik mag toch een beetje meegenieten van wat ze daar geleerd heeft! 13
Allemaal nog kalmpes aan om mij te sparen, maar ik ben wel benieuwd wat er nog meer gaat gebeuren.
Wordt vervolgd!
Site Admin

BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2012 5:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen weekend ben ik op speurkamp geweest. Dit was heel erg spannend.
Eerst moesten we heel vroeg op staan, (bah...) toen heel lang in de auto zitten, en toen kwamen we op een club.
Daar werd ik lekker uitgelaten in een bos, en vervolgens deed baasje mij terug in de auto.
Ze ging ALLEEN richting het veld en de kantine. Daar bleef ze heel lang.
Later hoorde ik dat ze met zn allen hebben zitten praten over speuren.
Over hoe wij moeten speuren enzo. Dat daar 3 uur voor nodig is, dat is voor mij onbegrijpelijk.
Speuren is namelijk heel simpel. Je doet je kop omlaag, je begint te snuffelen en je volgt een bepaalde geur. Klaar.

Hoe dan ook, na 3 uur kwamen ze eindelijk terug, en werden we weer uitgelaten. Iron en Deffol waren ook mee.
Hier nog een foto van mij in dat bos bij de club:

Vervolgens gingen de baasjes een spoor lopen over een akker. Dat ben ik wel gewend hoor, dat gebeurt een paar keer per week.
Toen eindelijk, na heeeeel lang wachten werd ik uit de auto gehaald.
We gingen richting de akker, en daar stond een enorme groep mensen te wachten.
Dat ben ik dan weer niet gewend, want normaal is er vrijwel niemand bij tijdens het speuren.
Behalve dat liep er ook nog een hond die ik nooit eerder had gezien. Later vertelde baasje dat dat een Hovawart was.
Op de foto werdt net het tuigje bij mij omgedaan, terwijl die Hovawart langs liep. Dat leverde niet zo'n elegante foto op.
Volgende keer moet ik maar wat blijer kijken denk ik...

Daarna mocht ik speuren. Doordat er zoveel mensen waren werdt ik een beetje druk,
maar dat werdt snel de kop ingedrukt door baasje en door iemand die ik nooit eerder had gezien.
Ook aangenaam kennis te maken...

Tijdens het speuren gebeurde er dingen die ik niet gewend was.
Er werdt ineens tegen mij gepraat, Ja en Nee, en ook werdt mij verteld dat versnellen op het spoor niet gewenst is, ook niet na de hoek!
Nou dat vondt ik wel jammer.

De volgende dag was ik als bijna-laatste aan de beurt. Een flink spoor op een prachtige akker.
Weer liep die man mee, en weer werden mij die nieuwe regels opgelegd. Ik begon er aan te wennen. En baasje ook trouwens.
Die werdt een stuk duidelijker in dr nieuwe manier van communiceren met mij tijdens het speuren. Toch wel prettig.
Ik heb dan ook heerlijk gespeurd! En baasje was erg blij met het feit dat ik nu in de hoeken veel rustiger was.
Het was een leuk weekend. Iron heeft ook goed gewerkt hoorde ik later. Deffol deed niet mee met speuren, en dat vondt hij wel erg jammer.
Maar hij heeft wel heerlijk gespeeld in dat bos, dus het niet-speuren was zo vergeten geloof ik.
Hier heb ik nog 2 foto'tjes van mij tijdens het wachten.

Site Admin

BerichtGeplaatst: vr nov 16, 2012 1:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is wel een leuke week. Ik wordt namelijk ge-her-sow-si-ja-lie-seert...
Wat dat inhoudt weet ik ook niet, maar ik doe het graag.
Tot nu toe bestaat de training uit veel wandelen en heel veel spelen met soortgenoten.
Baasje vertrouwde mij namelijk niet meer met de andere honden. Niet dat daar een reden voor was hoor, neuuuujj. :hypocrite:
Maar er moest weer verandering in komen zei ze. En nu ik mijn puber-fase achter de rug heb (tss) wordt het tijd om me te gedragen.
Nou ja, best. Ik wilde best eens kijken wat dat inhoudt.
En... valt niks tegen!
De eerste dag had ik wel zoiets van: wat moeten al die andere viervoeters naast me? We gaan toch altijd met zn 2-tjes of met Deffol naar het bos?
Maar niet dus, Haranca, Deffol, Branka en Banjo gingen ook mee. Baasje was wel erg op mij aan het letten, ze had ogen in dr achterhoofd als het om mij ging.
Nou beetje jammer wel. Maar ik was echt niet van plan om lelijk te doen tegen die anderen. Ik miste het eigelijk wel.
Vroeger ging ik ook altijd mee met de groep het bos in, en het laatste anderhalf jaar moest ik altijd toekijken hoe de rest met baasje naar het bos ging,
en moest ik daarna alleen of met Deffol.
Dus ik vondt het wel weer leuk om mee te mogen!

En thuis is er nu ook wat veranderd. Ik loop nu elke ochtend samen met Deffol, Banjo en Haranca. Baasje is er ook altijd bij.
Deffol is trouwens wel veranderd. Hij is een beetje de oude sok van ons viertjes. Hij doet ook niet echt mee met ons.
Normaal gesproken loopt hij rond baasje te springen.
Die is daar nooit blij mee als ze foto's wil maken van ons viertjes samen, want dan krijgt ze namelijk alleen maar de staart van Deffol op de foto.
Kijk maar:

Maar er zijn ook foto's gelukt waar ze Deffol wel op heeft staan hoor!
Dan moet ze Deffol echt even wegsturen, anders komt hij echt niet naar ons toe. Hij vindt ons niet interessant genoeg.
Maar denk niet dat je daarom een grapje met hem kan uithalen hoor.
Pfff, hij laat veel toe, maar als je over zn grensje gaat... Alsof er 10 piranha's bovenop je springen. Overal tanden... Shock Icon
Na 2 tellen wandelt hij uiterst kalm weg en blijf je zelf compleet in shock achter.
Niet dat je schade hebt hoor, maar de ervaring opzich... Brrr. Griezel...
Hier zie je mij met Deffol. Deffol is die met die grijze snuit, ik ben die knapperd ernaast:

Hier zijn we met zn viertjes. Deffol had alleen geen zin in ons, die wilde daar in zn eentje zitten. Deffol zegt altijd: 'ik ben niet 1 van jullie...' Rolling Eyes
Verder zie je links Banjo, ikzelf, Deffol erachter zittend, en Haranca:

Hier sta ik samen met Haranca te snuffelen. Banjo loopt erachter.

Banjo, ik, Deffol en Haranca.
Deffol wil niet naast mij lopen, ik weet niet waarom niet overigens...

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Vom Falorie forum index -> Sport en Africhting Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

Ga naar: