Forum Vom Falorie forum index Forum Vom Falorie
Vom Falorie: Duitse Herder Trainingscentrum en Gebruikshondenkennel

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Konijn erbij

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Vom Falorie forum index -> De volwassen hond
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hildevdburg

BerichtGeplaatst: di jan 26, 2010 10:12 am    Onderwerp: Konijn erbij Reageer met quote

Ik heb sinds een kleine week een konijn. Erg interessant voor Basco natuurlijk. Maar het wennen aan elkaar gaat nog niet zo goed. Of eigenlijk...Basco kan niet zo goed wennen. Het konijn hipt gewoon door de kooi heen en trekt zich niets van Basco aan. Basco echter, vindt het konijn superinteressant en duwt dan ook geregeld zijn neus zo hard tegen de kooi dat die verplaatst. Of als het konijn even een gekke bui heeft en rond springt in zijn hok, begint Basco te blaffen. Volgens mij uit enthousiasme.
Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Dit is het konijn trouwens:
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage MSN Messenger
vomfalorie
Site Admin

BerichtGeplaatst: di jan 26, 2010 1:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi konijn!

Ik zou Basco gewoon op zn plaats leggen, en geen geklier bij de kooi accepteren.

BerichtGeplaatst: di jan 26, 2010 4:12 pm    Onderwerp: Konijn Reageer met quote

Hey,

ik heb nu drie konijnen en een cavia in huis. En met de regelmaat van de klok loopt alles. En dan bedoel ik de drie konijnen de cavia en drie border collies los door de kamer.
Mijn jongste border Éibhleann volgt de cavia dus dat is makkelijk met terug vinden.

Bij ons gebeurt er helemaal niks maar natuurlijk hou ik ze wel in de gaten. Ze moeten ook niks proberen want dan geef ik een flinke brul (en daar kan ik dan echt wat van.)
Wat mijn borders wel doen is alle dropjes (keutels) opruimen en dan bedoel ik niet in de prullenbak gooien.

Ik zou even extra clickeren op goed gedrag en pech of jammer dan gebruiken met slecht gedrag.
Beide aaien is misschien ook iets. En dan beide belonen. Ik roep ook maar wat hoor.

Wel hoop ik dat je een goeie manier vind want als ik dan mijn puppie heb kan ik daar mooi gebruik van maken.

Succes ermee.
En ik vind je konijn er erg leuk uit zien.

Groeten Patricia

vomfalorie
Site Admin

BerichtGeplaatst: do jan 28, 2010 9:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Waauuw die cavia! Das echt mijn favoriete knaagdiertje hoor! Ik heb er ook heel wat gehad, ook van die mooie bonte langhaartjes. Super!! Very Happy
Elke keer als ik in een dierenwinkel loop moet ik even cavia'tjes kijken. Ik krijg dan ook altijd de sterke neiging om er weer 1 mee te nemen, maar laat ik dat nou niet doen. 1 wordt er vanzelf weer een stuk of 8, en daar heb ik geen tijd voor... Crying or Very sad
Konijnen vindt ik leuk, maar op een afstandje. Dat barrel van mij viel me altijd aan als ie op schoot zat... Shocked (en nee, ik kneep hem niet... Razz )

BerichtGeplaatst: do jan 28, 2010 10:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

vomfalorie schreef:
(en nee, ik kneep hem niet... Razz )

Nee nee! Haha.

Die van mij bijt niet.

Hij hupt een beetje over de bank en gaat zitten graven in mijn kleren, dom beest. Maar wel gezellig.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Shay

BerichtGeplaatst: do jan 28, 2010 4:02 pm    Onderwerp: cavia's zijn leuk Reageer met quote

maar ach wat kunnen die vervelend zijn. Dat krengetje plukt een konijn gewoon kaal. En dan er ook nog van genieten.
Echt een bitch.

Ach ik vind het wel gezellig maar ik ben blij als er 1 konijn en 1 cavia verhuizen. Deze zijn namelijk van dochter en schoonzoon.

Geeft mij weer iets meer ruimte in huis.

Groeten Patricia
marit

BerichtGeplaatst: zo jan 31, 2010 10:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk, ik heb ook sinds 6 weken een konijn erbij. Ik zag, werd verliefd en nam mee. Devlin vind Sietse ook reuze interessant. Sietse is to-taal niet onder de indruk van Devlin. Hij heeft bij de eerste kennismaking iets al te overenthousiast gedrag vertoond, heb hem toen met mijn stem gecorrigeerd en af en blijf laten gaan. Sindsdien gaat het prima, Devlin lebbert het konijn lekker af en laat hem daarna met rust (zijn eigen rust staat namelijk zeer hoog in Devlins top 3). Een keer vond hij het nog nodig om dominant/macho gedrag te vertonen toen Sietse rondliep, maar ook dat ging na een stemcorrectie prima.

Min oudste dochter heeft een hamster(tje) ook die is erg interessant, maar Devlin krijgt verder niet de kans om daar mee echt kennis te maken, ze is bang Smile
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Vom Falorie forum index -> De volwassen hond Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: