Forum Vom Falorie forum index Forum Vom Falorie
Vom Falorie: Duitse Herder Trainingscentrum en Gebruikshondenkennel

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

IS het mogelijk om alleen maar positief te trainen?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Vom Falorie forum index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hildevdburg

BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 5:28 pm    Onderwerp: IS het mogelijk om alleen maar positief te trainen? Reageer met quote

De trend van hondentraining wordt steeds meer positief trainen.
Leuk voor de hond, en leuk voor de baas. Want boos worden werkt toch minder stimulerend ook voor jou als baas (tenminste bij mij). Maar slaat de trend niet af en toe iets door. Ik had laatst bezoek van iemand met een 'positief' getrainde hond. Wat heet getraind: hij luisterde naar kom hier, en als het hem uitkwam naar zit. Die rustig al het eten van tafel jatte. De baas deed niks, want dat was bestraffen en dat mag niet want dan is ie niet meer positief benaderd en word t het een tijdbom. Want een hond die gestraft is geweest, zal ooit een keer bijten.
Nou is er straf en straf, maar mijn hond had bij dit gedrag toch echt wel een ferme nee te horen gekregen, op zn minst (sterker nog, hij zou niet eens met zn kop bij de tafel mogen gaan snuiven). En toch heb ik niet het idee dat mijn hond een tijdbom is.
Slaan we door in positief trainen of niet?
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Heavy

BerichtGeplaatst: do mei 29, 2014 9:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een hond opvoeden is weer wat anders dan iets aanleren denk ik.
Zit of hier aanleren zou ik dan wel positief doen maar als er van tafel gejat wordt ( dat is niet echt ongehoorzaam aan de baas zijn maar meer zelf iets verzinnen ) daar krijgen ze toch wel een brul voor hier Wink
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Vom Falorie forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: